Tänkte spy lite...

Ah det tänker jag fan göra. På svensk jävla sjukvård. Fyfan vad trött jag blir på alla jävla pissiga vårdcentraler! Har dom någonsin hjälpt någon? Vi kan juh lika gärna avskaffa dom på en gång, och bara ha sjukhus långt borta.... det är juh ändå dit man måste åka i slutändan där att få hjälp. Gaaah . För att citera en vis kvinna (Lotta) "Hälften av alla dom på vårdcentraler kan juh bara gå hem..." "dom kan typ hjälpa pensionärer upp för en trappa , men inte mer än så" Frasen "Asså.... eehhm jag kan nog inte hjälpa dig" är alldeles för välbekant. Sen när dom faktsikt gör sitt jobb och ba , Jah men om det blir värre eller om du fortsätter ha besvär, ring då ner så löser vi det. "VAD BRA!!" tänker man då... Men där misstog man sig, för när man ringer ner två dagar senare tycker dom att man är dum i huvudet och besvärlig.
Roligast av allt är egentligen när man faktiskt ifrågasätter dom.. Ingen av dom har egentligen inga svar på det... utan man får tillslut som man vill bara man blir riktigt arg. Men ska det verkligen behöva vara så?? Att man måste bli arg för att få hjälp?? Det är fanemig tragiskt. Kom själv till vårdcentralen som ett åskmoln idag, och tror att dom hade varnat min läkare för hon verkade fanemig nervös ... Stackars liten , inget av det var hennes fel , men hon är juh den som får facea det. Hur rättvist är det ?
Nää ni , nu kan inte jag vara arg längre för jag har ett väldigt vackert djur som ligger här brevid mig och bara spinner och njuter av sitt liv. Vi syns väl?
på återseende 
/K

Kommentarer
Postat av: Ellinor

vad tjock han ser ut ^^

2011-10-07 @ 19:01:50
URL: http://ellinorlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0