E=mc²

När jag kom hem från en helt sjukt tröttsam dag, så kände jag för första gången på länge att jag hade kontroll över min pluggsituation. HÖR OCH HÄPNA! Jag har haft fritid idag! Yääh ! Med denna fritid facerapeade jag min lillasyster och efter det lade jag mig sängen för att börja ta tag i den 300 sidor tjocka boken kallad just E=mc² - Historien om världens mest kända ekvation. EHE!!! Jag citerar : "(...) det hjälper  heller inte alltid att få förklaringen direkt från källan, något som Chaim Weizmann upptäckte när han seglade över Atlanten tillsammans med Einstein 1921: >> Einstein förklarade sin teori för mig varenda dag<<, sa Weizmann, >> och han lyckades snart övertyga mig att han förstod den.<<" Jahapp, såå....ni förstår själva, man vet alltså inte säkert om grundaren till ekvationen riktigt förstod den. Om Einstein knappt fattade hur har dom då tänkt att jag skulle fatta det ? Livet är fane mig inte rättvist gott folk. Jag ska också tillägga att jag läste 13 sidor innan jag somnade. 
På återseende
/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0